Będą „światła” na skrzyżowaniu Grodziskiej i Sportowej

Brwinów

Władze powiatu pruszkowskiego ogłosiły przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej na krzyżówce ulic Sportowej i Grodziskiej w Brwinowie.

Obecnie na tym skrzyżowaniu ruch odbywa się przy zachowaniu pierwszeństwa dla samochodów poruszających się ul. Grodziską. Ale i Sportową jeździ wiele pojazdów. Od trasy 719 to popularna droga dojazdowa do galerii handlowej, wyjazd ze sporego osiedla, szlak wiodący do Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Samochodów przybywa, pojawiła się więc potrzeba ustawienia sygnalizacji, która wzmocni bezpieczeństwo i usprawni ruch.

Powiat pruszkowski rozpisał przetarg na budowę w tym miejscu „świateł” i czeka na oferty. – Przedmiotem zamówienia jest budowa sygnalizacji świetlnej oraz doświetlenie skrzyżowania ul. Grodziskiej i ul. Sportowej w Brwinowie, w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa sygnalizacji świetlnych”. […] Zamówienie należy wykonywać w terminie maksymalnie 84 dni od dnia wprowadzenia na teren budowy (minimalny termin to 63 dni od dnia wprowadzenia na teren budowy) – czytamy w ogłoszeniu o przetargu.

Oddzielna sygnalizacja przeznaczona zostanie dla kierowców, rowerzystów i pieszych. Będzie posiadała specjalne detektory, których zadaniem jest upłynnianie ruchu. Na przejściach przez ul. Grodziską pojawią się przyciski dla pieszych. Nie zabraknie oczywiście dodatkowego oświetlenia i nowego oznakowania.

Firmy zainteresowane tym zadaniem mogą składać swoje oferty do 27 maja.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 48

48 odpowiedzi na “Będą „światła” na skrzyżowaniu Grodziskiej i Sportowej”

  1. Brwinowianin pisze:

    nie zwracajcie uwagi na… „Tomka”, który nie zajmuje się oceną sytuacji w Brwinowie, a jedynie hejtowaniem osób, którym nie podoba się wszechobecny syf na ulicach Brwinowa i które nie popierają komunistycznych władz Brwinowa z PO-KO, występujące lokalnie pod roboczą nazwą „dobro wspólne” .

    • Tomek pisze:

      Całe szczęście że są jeszcze niezależne media i wolność słowa. Ja nie hejtuje wszystkich tylko Ciebie i to tylko że względu na to że nie jesteś obiektywny. Mi się też nie podoba syf natomiast wiem że są ważniejsze sprawy do zrobienia w mieście i nie krytykuje wszystkiego tak jak ty tylko że względu na poglądy polityczne. Niestety tobie nic nie pasuje co jest robione ani żadne inwestycje.

      • Brwinowianin pisze:

        No wybacz Tomku, ale jestem jak najbardziej obiektywny. Z tą różnicą że nie uczestniczę w nienawistnym hejcie jak np. ludzie z brwinowskiego klubu wzajemnej adoracji pt. „brwinów wspólne sprawy”, czy ” dobro wspólne” ….ładnie brzmią te nazwy prawda?
        A rzeczywistość jest zupełnie inna, osoby mające inne zdanie niż PO-KO są tam hejtowane i blokowane.
        …i Nadal nie rozumiem jakim problemem dla burmistrza Kosińskiego jest powiedzieć dla osób zatrudnionych bezpośrednio przy UG Brwinów do prac porządkowych żeby posprzątali jakąś ulicę ???
        …bo skoro , jak wnioskuję nie stać Brwinowa na profesjonalne mycie maszynami myjącymi, to chyba wykorzystanie osób , które mają etaty w UGM nic nie kosztuje prawda???

        • Tomek pisze:

          Oczywiście tu się z Tobą zgodzę, że trzeba wykorzystać osoby pracujące w UM, natomiast nie wiem jaki jest zakres ich obowiązków i czy mogą wykonywać takie prace. A jeśli chodzi o „wspólne sprawy” itd. to nie należę do żadnego klubu i nie pisze tam ani nie czytam. Wypowiadam się tylko tutaj i tylko dlatego że w wielu sprawach nie masz racji i mijasz się z prawdą wiadomo z jakich względów

          • ze sklepu żabka pisze:

            zajmujesz się tylko obroną burmistrza…piomimo tego że wszyscy widzimy jak jest

          • Tomek pisze:

            A Ty czym się zajmujesz panie żabka? Szkoda że nie widziałeś jak było to może zauważył byś zmiany.

          • Brwinowianin pisze:

            kiedy jak było, 20 lat temu? Wiadomo że czas idzie do przodu a nie wstecz prawda ?
            Lepiej zobacz jak wyglądają inne miasteczka w okolicy.
            W Brwinowie nic się nie zmienia oprócz parku i inwestycji POWIATOWYCH, które realizuje Powiat , A nie Kosiński.

    • Tomek pisze:

      Nie zwracajcie uwagi na Brwinowianina który nie zajmuje się sytuacja w Brwinowie tylko hejtowaniem burmistrza i wszystkich którzy mają inne poglądy niż on. Pod każdym artykułem jest wpis tej osoby i wszystko jest źle. Strażacy robią piknik-źle, drogi do remontu-źle, park-źle, pumptrucki-źle, nowe przejście pod torami-źle, ścieżki rowerowe-źle itd…jak tak Ci się podoba na Białorusi to droga wolna, mam nadzieję że twój ukochany rząd nas tam nie zaprowadzi

  2. Tomek pisze:

    KOLO, brwinowianin ma tylko jeden cel – zmianę burmistrza bo jest zwolennikiem PiS i nie podoba mu się nic co jest robione w mieście. On jest zaslepiony nienawiścią, nie widzisz tego co on wypisuje? Nawet wie którędy burmistrz chodzi do pracy, to chory człowiek. Ty też nie zauważasz zmian jakie zaszły w tym zapyzialym mieście przez ostatnie 10 lat?

    • vydra pisze:

      A ty co, cwaniaczku, jesteś jakiś lekarz, który może orzekać kto chory , a kto zdrowy?! Jak nie popierasz władzy toś wariat, a jak popierasz to „prawy obywatel”?!Wszyscy wiedzą, że PO KO ko*ko, to komuchy, razem z tym ufajdanym „peezelem”. I jak się komuś coś nie podoba, to pisze, bo ma do tego prawo. Zapamiętaj to sobie, miętusie.

      • Tomek pisze:

        Nie osmieszaj się trzymając z tym typem. Sam się pogubiles w tym co napisałeś. Czytasz to co wypisuje Brwinowianin?

        • KOLO pisze:

          zdziwiony że jest takich więcej osób jak brwinowianin, którym nie odpowiada ten stan rzeczy?
          Zobacz jak wyglądają barierki w tunelu np.

          • Tomek pisze:

            KOKO Jestem zdziwiony że tak podziwiasz brwinowianina pod każdym względem. Gdybyś potrafił czytać że zrozumieniem to zauważył byś że mi też nie wszystko się podoba ale widzę ile zostało zrobione w Brwinowie odkąd rządzi burmistrz Kosiński i widzę różnice po tym jak było za jego poprzednika. Zapomniałeś jak po każdym deszczu tunel był całkowicie zalany? I dzięki burmistrzowi już tak nie jest. A za barierki odpowiada PKP.

          • monika pisze:

            nic dodać nić ujac, tunel wygląda tak jakby Urząd Gminy Brwinów dał nam w ryj brudną szmatą od podłogi i jeszcze nas przekonywał, że tak musi być

        • vydra pisze:

          czytam ze zrozumieniem i widzę z mojej perspektywy mieszkanki ul.Słonecznej, która jest dzurawa i zawsze zaniedbana. Dlaczego nie powstają nowe ulice ?!!!
          Jedno jest pewne , Kosiński na mój głos nie może liczyć, choć nie wiem czy będzie startował w kolejnych wyborach ?

  3. Anonim pisze:

    Jaka paranoja jest przejście z sygnalizacją i z tag zwanym dyscyplinacją kierowcy, przekroczysz prędkość i bach czerwone co 2 auto dostaje czerwone przy szkole zatrzymują się oczywiście obok przedszkola nie koniecznie

    • Krysia pisze:

      Dlatego to nie jest dyscyplinowanie tylko terroryzowanie kierowców. Stoją nawet ci, którzy jadą prawidłowo. Wystarczy, że ptak przeleci przed sygnalizacją.

      • Anonim pisze:

        Kobieto masz marne pojęcie ten twój ptak musiał by być wielkości orła lob kondora

      • Anonim pisze:

        Z tego co wiem owa sygnalizacja działa jak foto radar na zasadzie odbitej wiązki czyli owy ptasiek powinien lecieć prostopadle do skrzyżowania (nad jezdnią) z prędkością ponad 50k/h

  4. Anonim pisze:

    Obydwie sygnalizacje w ciągu ulicy Piłsudskiego są do natychmiastowej likwidacji. Ruch jest znikomy, a pieszych prawie nie widać. Sygnalizacje utrudniają jazdę samochodem. To jest jakaś sygnalizacyjna paranoja.

  5. ZzZ pisze:

    Światła to powinny być na skrzyżowaniu Biskupickiej i Szkolnej auta jeżdżą tam w granicach 100 a fym przejściem wracaja dzieci ze szkoły, około 100 metrów od tego miejsca na innym przejściu były 2 wypadki śmiertelne, na Grodziskiej i tak auta zwalniają bo są szykany

  6. ZzZ pisze:

    Światła to powinny być na skrzyżowaniu Biskupickiej i Szkolnej kierowcy pędzą tam 100 z przejścia kożystają dzieci wracające ze szkoły. Na przejściu oddalonym ok 100 m w kierunku były już 2 wypadki śmiertelne, czekamy aż zginie jakieś dziecko ? Co do grodziskiej są tam szykany więc samochody i tak zwalniają

  7. Lingwistka pisze:

    Czy to możliwe, że przyroda stworzyła dzięcioła, któremu wydaje się, że jest jeden, ale w kilku osobach i tak też loguje się pod kilkoma nickami?

  8. Brwinowianin pisze:

    …to niech postawią jeszcze światła na skrzyżowaniu z ulicą Leśną, bo czuję że rano każdy będzie omijać ten… świadomie tworzony zator na sportowej !
    A najlepiej ma Kosiński – burmistrz (PO-KO) ponieważ do roboty chodzi sporadycznie, a jeśli już to na pieszo, widziałem…
    – a jeszcze żeby było ciekawiej to idzie sobie ulicą Biskupicką, którą umyły maszyny myjące z inicjatywy POWIATU, potem idzie tunelem, należącycm do PKP PLK, następnie skręca w ul.Grodziską, za którą również nie odpowiada, a więc jest czysta i umyta przez Powiat…
    Więc co go obchodzą pozostałe ulice (GMINNE), z któych on nie korzysta i jak widać którymi się nie interesuje ???
    Ps.
    Wszyscy hejterzy brwinowianina,
    – ZASTANÓWCIE SIĘ KTO JEST Z WAMI, A KTO PRZECIWKO WAM.

    • Anna Purna pisze:

      …pracuję w urzędzie gminy Brwinów i nie potwierdzam informacji, że Pan Burmistrz chodzi na pieszo do pracy !
      Jest wożony przez kierowcę , który jest do dyspozycji UGB.

      • Burmistrz Brwinowa pisze:

        Anna Purma – drogi fejku- pragnę zdementować nieprawdziwe informacje jakobym był wożony przez kierowcę UGB. Po mieście i gminie chodzę pieszo, jeżdżę rowerem oraz samochodem, którym sam kieruję. Również w wyjazdach do Pruszkowa, Warszawy czy w jakiekolwiek delegacje sam prowadzę samochód. Doskonale wie o tym każde pracownik Urzędu Gminy Brwinów.

    • Burmistrz Brwinowa pisze:

      Brwinowianinie, bardzo Cię przepraszam za to, że trzykrotnie mieszkańcy zdecydowali o moim wyborze na burmistrza. Przepraszam również za to, ze przy okazji pokonałem aż czterech kandydatów związanych z Twoją partią (dwóch w 2010 r. i po jednym w 2014 r. i 2018 r.).
      Przepraszam także za to, że chodzę ulicami Brwinowa, zamiast poruszać się helikopterami, samolotami czy w opancerzonych limuzynach – jak rządzący Polską.

      • Brwinowianin pisze:

        Burmistrz Brwinowa, całe szczęście że Polski Rząd może nareszcie godnie podróżować , bo z kolei Twoi idole najchętniej by widzieli Głowy Państwa Polskiego latających na drzwiach od stodoły…
        A jak to się skończyło PAMIĘTAMY ! (Katastrofa Smoleńska)
        Przypomnę przy okazji, że obecny rząd zakupił trzy nowoczesne samoloty do przewozów VIP.
        Na co nigdy nie byłoby stać PO-KO-KOD.

        • op pisze:

          mało tego. Rządowe limuzyny są często wymieniane na nowe. To nic, ze o mało nie zabiły obecnego prezydenta… i dwóch ministrów.

          • Brwinowianin pisze:

            tak, i to również zasługuje na pochwałę bo Niedopuszczalne jest żeby w prezydenckim samochodzie strzeliła opona podczas jazdy na autostradzie! Pamiętasz to w ogóle ???
            W mojej opini to był zamach. Jak żyję nigdy nie strzeliła mi opona tak sama z siebie , nawet choćby była najbardziej łysa…

        • Tomek pisze:

          Brwinowianin, może Adrian najechal swoją pancerną limuzynka na piasek albo jakieś patyki? To nie było przypadkiem w Brwinowie? Za dużo oglądasz TV PiS robią Ci wodę z mózgu…zamach? ?

          • Brwinowianin pisze:

            trochę szacunku dla Prezydenta Polski ! – mały Adrianek to biega po twoim podwórku i pewnie chodzi zasmarkany ?
            Każdy logicznie myślący nie uwierzy że w jednym czasie było kilka wypadków rządowych limuzyn ! To nie był jeden raz, tylko cztery czy pięć zdarzeń !
            Radzę wyłącz tą nienawistną telewizję TVN bo masz mózg rozlasowany miły człowieku przez TVN – PO – KO.

          • Tomek pisze:

            PiS zniszczył wszystkie służby w państwie żeby je sobie podporządkować, dlatego były te wszystkie wypadki bo nie mieli przeszkolonych i doświadczonych kierowców, wożą ich amatorzy którzy nie mają doświadczenia w jeździe w kolumnie uprzywilejowanej. Nawet Seicento okazało się za mocne dla pancernej limuzyny, to też był zamach? To jak działa to twoje państwo skoro ciągle są zamachy na najważniejsze osoby w państwie?

    • Guns pisze:

      Chłopie przestań płakać i lamentować pod każdym postem. Zajmij się działaniem na rzecz poprawy ładu całego miasta (a nie śmiesznym podkreślaniem konieczności sprzątania chodników; już kiedyś był włodarz nieustannie myjący ulice – i nic więcej) – potrzebna jest wymiana chodnika po zachodniej stronie Biskupickiej i budowa ścieżki rowerowej (asfaltowej) po wschodniej stronie wspomnianej ulicy. Dodatkowo warto byłoby doświetlić wszystkie przejścia dla pieszych wzdłuż Biskupickiej – wieczorami (szczególnie w przypadku obfitych opadów deszczu) przejazd jest niezwykle niebezpieczny, gdyż nie wszyscy piesi są wyposażeni w odblaski.

  9. Z osiedla pisze:

    Brwinów coraz bardziej kojarzy się z utrudnieniami dla kierowców. Albo światła, albo spowalniacze, albo strefy płatnego parkowania. Kto aż tak bardzo nienawidzi kierowców?

    • Burmistrz Brwinowa pisze:

      Od kilku lat interweniowałem w Powiecie Pruszkowskim, zwracając uwagę na problem bezpieczeństwa i prosząc o wybudowanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu. W zeszłym roku, władze powiatu zgodziły się na realizację naszych postulatów, ale pod warunkiem, że Gmina Brwinów sfinansuje i opracuje dokumentację projektową. W efekcie, wyręczyliśmy Powiat i za blisko 60 tys. zł wykonaliśmy projekt sygnalizacji świetlnej oraz projekt doświetlenia przejść dla pieszych w jego rejonie, prosząc o szybką realizację tego zadania. W czasie kwietniowej sesji Rady Powiatu Pruszkowskiego dokonano zmian w tegorocznym budżecie Powiatu i przesunięto środki na nasze skrzyżowanie.

      Mam nadzieję, że budowa sygnalizacji oraz doświetlenia przejść zostanie wykonana do końca sierpnia, tj. jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.

  10. kektop pisze:

    A w jakim celu tam światła? Żeby jeszcze bardziej spowalniać ruch? Lewoskręt wystarczyłoby zrobić

    • Brwinowianin pisze:

      każdy normaln y człowiek tak to widzie, ale jak widać „decydenci” to ludzie przypadkowi ! Zreszta to jakby nie było naturalne…Mamy tzw. demokrację, gdzie wybiera się ludzi do Powiatu czy gminy…a kto z nich jest ukończył jakieś kierunki studiów związanych z transoportem ?
      Głosujemy więc na ludzi przypadkowych i niekompetentnych, innymi słowy IMPROWIZACJA –
      i potem tego sa takie efekty że stoimy w korkach

      • op pisze:

        kandydowałeś?? Jeśli tak to przegrałeś z kretesem.

      • Ela pisze:

        @Brwinowianin – przypadkowi ludzie decydują o bzdurnych rondach, światłach, spowalniaczach czy strefach parkowania.

        • Brwinowianin pisze:

          Ele , tak to wygląda…spowalniczy mamy aż nadto, nawet na dziurawej ul.Pruszkowskiej, po której i tak nikt nie mógłby pojechać szybciej niż 20km/h z obawy o zawieszenie samochodu. Widać że te progi to jakiś gminny dil na pranie pieniędzy…???
          Światła w Parzniwie (koło boiska) to absurd jakich mało
          Więc wygląda to tak że wiele z tych inwestycji to wizja lokalnych decydentów, często konkretnie jednej osoby, KTÓRA PRZEDSTAWIA PROJEKT, ARGUMENTUJE GO, i jest zatwierdzany .
          Nie – TO NIE JEST DEMOKRACJA !
          Demokracja jest wtedy kiedy to mieszkańców sie zapyta o to czy zgadzają się na daną inwestycje , czy nie…
          Tak jest w wielu krajach w których miałem przyjemność bywać –
          np. jest referendum dotyczące planowanych inwestycji, a mieszkańcy wybierają dany projekt.

          • op pisze:

            @Brwinowianin. Rozumiem, że lotnisko w Baranowie też było konsultowane z mieszkańcami Baranowa i wyrazili oni na nie zgodę? Tak czy nie?? Męska odpowiedź. Nie odpowiesz bo wiesz jak było.

      • Tomek pisze:

        Ty się znasz za to na wszystkim jak widać ale najlepiej na sprzątaniu…więc szczota w dłoń i ruszaj w teren

        • KOLO pisze:

          a czym ty się zajmujesz oprócz hejtu ?
          brwinowianin przynajmniej ma jakiś poziom, wymagania …ty natomiast tylko sę czepiasz i skupiasz na hejtowaniu

    • Hiplay pisze:

      A może byś pomyślał o ludziach i ich dzieciach na pobliskim osiedlu gdzie mieszka prawie 600 osób z tego około 150 dzieci które powoli rosną i już ich rodzice nie będą wozić ich do przedszkola tylko będą same chodzić do szkoły. Powstał też tunel i ruch się zwiększy. Warto analizować punkt widzenia wszystkich stron. Do tego powiem Ci ze z tych osiedli gmina ma spory zastrzyk gotówki z podatków więc…. Pomysl

    • Burmistrz Brwinowa pisze:

      1. Jest to skrzyżowanie dwóch dróg powiatowych, na którym dochodziło do wypadków i stłuczek, w tym również do kilku potrąceń pieszych. Warto tutaj nadmienić, że ul. Grodziska stanowi główną drogę dla kierowców zmierzających od strony Milanówka przez Brwinów w kierunku węzła autostrady A2 w Pruszkowie. Przy ul. Sportowej znajduje się Zespół Szkół Ogólnokształcących, do którego uczęszcza blisko 1 tys. uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Wielu uczniów dowożą samochodami do szkoły rodzice i opiekunowie. Ponadto, w rejonie skrzyżowania ul. Grodziskiej i ul. Sportowej znajduje się galeria handlowa oraz duże osiedle domów wielorodzinnych.

      • Guns pisze:

        Panie Burmistrzu,
        Dziękuję za wkład realizowany dla poprawy ładu i bezpieczeństwa oraz wiele pożytecznych przedsięwzięć prowadzonych w Brwinowie.

        W moim odczuciu warto byłoby wziąć pod uwagę następujące projekty w nadchodzącym czasie (które w większości wymagają zacieśnienia współpracy z MZDW):
        – Modernizacja chodnika po wschodniej stronie ul. Biskupickiej (na odcinku Piłsudskiego – Klonowa)
        – Budowa asfaltowej ścieżki rowerowej po zachodniej stronie ul. Biskupickiej (na odcinku Piłsudskiego – Klonowa)
        – Doświetlenie (!) wszystkich przejść dla pieszych wzdłuż wspomnianej ulicy
        – Przeniesienie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania ul. Biskupickiej/Piłsudskiego/Armii Krajowej w stronę północną – znaczna część osób przechodzi między DINO a API i dzięki przeniesieniu przejścia dla pieszych wyeliminujemy zagrożenie jakie stwarza to niezwykle zaciemnione przejście dla pieszych, które jest zlokalizowane na styku 3 ważnych dróg;

        W kwestii zacieśnienia współpracy z PKP PLK – może warto rozważyć budowę kładek w okolicach wiaduktów PKP PLK i jednocześnie zlikwidować przejścia naziemne, które są jednym z powodów ogromnych zatorów na ul. Biskupickiej/Rynek. Po wybudowaniu ronda na skrzyżowaniu ul. Biskupickiej/Piłsudskiego/Armii Krajowej będą jeszcze większe, gdyż kierowcy poruszający się od strony Biskupic będą musieli ustąpić pierwszeństwa „wpychającym się” od ul. Piłsudskiego.

    • Burmistrz Brwinowa pisze:

      2. Obecnie w ciągu ul. Sportowej i ul. Przejazd spółka PKP PLK S.A. buduje podziemne przejście pieszo-rowerowe pod torami kolejowymi. Po jego zakończeniu w rejon przedmiotowego skrzyżowania ul. Grodziskiej i ul. Sportowej będzie trafiała jeszcze większa liczba pieszych i rowerzystów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Najchętniej czytane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
11365

Pierwsze oficjalne wyniki z Pruszkowa

Pruszków / Wybory 2024
4285

Bąk kontra Makuch

Pruszków / Wybory 2024
3230

Znamy wyniki wyborów w gminach

Pruszków / Wybory 2024
3197

Najczęściej komentowane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
76

Bąk kontra Makuch

Pruszków / Wybory 2024
23
Grill gazowy