„Zachodni” bez remontu

Region

Maleją szanse na wyremontowanie Dworca Zachodniego przed Euro 2012. Po negocjacjach trwających dwa i pół roku PKP i firma Nexity nie doszły do porozumienia.

O tym, że dworce kolejowe nie są w najlepszym stanie nie należy chyba przypominać. Przed Euro 2012 PKP zapowiadało, że główne stołeczne dworce zostaną wyremontowane i odnowione. Niestety kolejarze nie do końca wywiązali się ze swoich obietnic. Obecnie prace trwają tylko na Dworcu Centralnym i Dworcu Wschodnim. Mało prawdopodobne by na czas został wyremontowany również Dworzec Zachodni.

W maju 2009 roku PKP zapewniały, że umowa na budowę nowego Dworca Zachodniego będzie podpisana z francuską firmą Nexity w ciągu dwóch miesięcy. Prace miały ruszyć jeszcze w 2010 roku, a pierwszy etap inwestycji miał zostać zakończony w 2012 roku. Francuska firma miała na dworcu wybudować nowy budynek, który miał wejść w skład kompleksu biurowego. Jednak po trwających dwa i pół roku rozmowach PKP ogłosiło, że będzie szukać innej firmy.

PKP tłumaczy, że nie doszło do porozumienia z wykonawcą w kluczowych kwestiach, dlatego postanowiło zakończyć rozmowy i poszukać innej firmy. Według kolejarzy jednym z powodów, który znacząco wpłynął na projekt jest kryzys na rynku nieruchomości. Planowo w budynku dworca miały znajdować się biura. Na chwile obecną zdaniem PKP na rynku wynajmu w Warszawie panuje przewaga podaży nad popytem.

Firma Nexity zaznacza, że nie wie, czemu PKP robi problemy z podpisaniem umowy. Zdaniem francuskiej firmy w trakcie rozmów nie było wielkich rozbieżności i nadal jest szansa, aby to właśnie Francuzi wybudowali nowy budynek dworca.

Okazuje się jednak, że PKP prowadzi już rozmowy z inną firmą, jednak nie chce zdradzić jej nazwy. Zdaniem kolejarzy Dworzec Zachodni nie będzie miał zbyt wielkiego znaczenia dla kibiców, którzy przyjadą na Euro 2012. Według nich fani piłki nożnej wysiądą na Centralnym lub Wschodnim. Dodatkowo kolejnym utrudnieniem dla przebudowy Dworca Zachodniego jest fakt, że cześć przejść podziemnych na Dworcu Zachodnim oraz obecnie stający budynek należą nie do PKP a do PKS.  

Wszystko wskazuje na to, że Warszawa przywita kibiców obskurnym i brudnym dworcem kolejowym. Wiele osób martwi się, że jeśli PKP nie wyremontuje dworca przed Euro 2012 to nie wyremontuje go już nigdy.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.